top of page
Zoeken
  • alexanderghysens

Schoolwerk

Week 12: vrijdag 09/04 – donderdag 15/04


Studeren, reizen en genieten zijn de zaken die ik afgelopen maanden heb gedaan. Voor de actieve lezers van mijn blog leek het alsof ik van het internet was verdwenen. Ondanks dat ik iedereen graag op de hoogte hield van mijn avonturen, had ik me door mijn druk schema minder bezig gehouden met het schrijven van blogs en heb ik meer in het moment geleefd. Geïnteresseerde lezers, wees echter niet gevreesd, de blogs komen eraan. In hetzelfde concept als voordien zal ik mijn avonturen van mijn laatste weken in Zweden rapporteren.


Mijn twaalfde Erasmusweek stond in het teken van vele schoolopdrachten. Op vrijdag 9 april werd ik voor de eerste keer beoordeeld op mijn Zweedse articulatie. In een creatieve video moest ik in het Zweeds vertellen waar ik me tijdens een normale schoolweek mee bezig hield.


Naast mijn mondelinge opdracht voor ‘Zweeds voor beginners’ werkte ik ook aan twee papers voor het vak ‘Outdoor education’. De eerste paper focuste zich op leiderschap in de natuur en de tweede opdracht was een portfolio over mijn persoonlijke ervaringen die ik tijdens de lessen van Outdoor education heb opgedaan.


Ten slotte hield ik me tijdens de eerste weken van april ook actief bezig met het interviewen van geschiedenisdidactici (geschiedenislectoren van Vlaamse universiteiten en hoge scholen) voor mijn bachelorproef. Dit eindwerk maakte ik voor mijn thuisschool UCLL. Samen met mijn groepsleden verrichtte ik onderzoek naar mogelijke aanpassingen om de behandeling van het Belgisch koloniaal verleden in het secundair onderwijs te bevorderen. Een thema dat mij als geschiedenisleerkracht enorm interesseerde.

50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page